چگونه یک جاکفشی متناسب با طراحی و دیزاین داخلی منزلمان انتخاب کنیم؟

چگونه یک جاکفشی متناسب با طراحی و دیزاین داخلی منزلمان انتخاب کنیم؟

برخی از مردم بر این باورند که در طراحی چیدمان منزل باید به فضاهای اصلی و با اهمیت‌تری مانند: آشپزخانه، اتاق خواب‌ها و پذیرایی توجه بیشتری نشان داد. به همین دلیل از طراحی دیزاین راهرو در خانه خود غافل و اغلب، ساده‌ترین وسایل را برای آن‌جا انتخاب می‌کنند. در صورتی که راهرو به عنوان ابتدایی‌ترین بخش خانه می‌باشد. پس باید برای انتخاب وسایل این محصول دقت زیادی را به کار برد. ورودی خانه مناسب ترین و بهترین گزینه برای جاکفشی می‌باشد. انتخاب جای جاکفشی با درب ورودی باعث می‌شود تا فضایی هماهنگ و البته شیک داشته باشید. حال این سوال پیش می‌آید که چگونه یک جاکفشی متناسب با طراحی و دیزاین داخلی منزلمان انتخاب کنیم؟ گروه معماری داخلی آریامون؛ برای داشتن اطلاعاتی دقیق تر از این محصول مهم و پرکاربرد، شما را به ادامه ی خواندن این مطلب مفید و معتبر دعوت می‌نماید.

چگونه یک جاکفشی متناسب با طراحی و دیزاین داخلی منزلمان انتخاب کنیم؟

این نکته را در نظر داشته باشید جاکفشی را هماهنگ با مبلمان خانه انتخاب کنید؛ به طور مثال اگر سبک‌های راحت و اسپرت را در طراحی خانه می‌پسندید، بی‌شک انتخاب یک جاکفشی با پایه‌های طلایی و دسته‌های فانتزی، انتخابی نامتناسب خواهد بود. پس اول می‌توانید نسبت به خرید مبلمان و میز کنسول جدید خود اقدام کنید، و بعد از آن به سراغ خرید جاکفشی بروید. امروزه جاکفشی ها در انواع و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند. پس، شما این امکان را دارید که با توجه به محیط خانه و تعداد کفش‌ها خرید مناسبی داشته باشید.

چگونه یک جاکفشی متناسب با طراحی و دیزاین داخلی منزلمان انتخاب کنیم؟

جنس و کیفیت جا کفشی

هنگام خرید جا کفشی باید به جنس و استحکام محصول انتخابی، توجه ویژه‌ای داشته باشید. به طور معمول جاکفشی ها از ام دی اف MDF، چوب، پلاستیک و فلز تولید می‌شوند. حتما این نکته را در نظر بگیرید جا کفشی با متریال مناسب تهیه کنید، که پس از گذشت مدتی دچار شکستگی و خرابی نشود.

انواع جاکفشی

  • ایستاده
  • کلاسیک
  • مدرن
  • داشبردی
  • سه تکه
  • دیواری
  • مدل جاکفشی و جالباسی

جاکفشی ایستاده

در میان انواع مدل جا کفشی، نوع ایستاده طرفدار بیشتری دارد زیرا برای آپارتمان‌های کوچک استفاده درست از فضا و نظم و ترتیب را امکانپذیر می‌کند. جاکفشی ایستاده از چند طبقه ساخته شده و در انواع جنس فلزی، ام دی اف، چوبی و حتی پلاستیکی تولید می‌شوند. در خرید جاکفشی آپارتمانی ایستاده این نکته را در نظر داشته باشید که شکل و ساختار آن دوام لازم برای تحمل وزن زیاد کفش، و دسترسی راحت طبقات را داشته باشد.

جاکفشی مدرن

امروزه انتخاب اغلب مردم دکوراسیونdecoration و طراحی مدرن است. از ویژگی‌هایی این سبک استفاده از رنگ های روشن و سادگی خاص، و منحصر به فرد است. جاکفشی مدرن از جمله یک انتخاب عالی برای افرادیست که قصد دارند منزل خود را با لوازم متفاوت به زیباترین شکل به تصویر بکشند.

جاکفشی کلاسیک

استفاده از چوب ویژگی بسیار مهم در جاکفشی کلاسیک، می‌باشد.جاکفشی کلاسیک چوبی حجم و ابعاد بزرگی دارد و تا حدی سنگین است. البته از ام دی اف هم برای سبک کلاسیک به کار می‌رود زیرا سبک و مناسب برای محیط‌ های کوچک است ولی ماندگاری چوب را ندارد. این نوع جاکفشی‌ اغلب طرح‌های ساده و اشکال هندسی در آن‌ها مشاهده می‌شود.

جاکفشی داشبردی

یکی از ویژگی‌هایی که در هنگام خرید جا کفشی برای خانواده‌ها دارای اهمیتِ، جا دار بودن آن است. استفاده از جاکفشی داشبوردی برای افرادی طراحی شده که کفش‌های بسیار یا تعداد جمعیت بالا دارند.

چگونه یک جاکفشی متناسب با طراحی و دیزاین داخلی منزلمان انتخاب کنیم؟

جاکفشی سه تکه

تعداد زیاد کفش‌ها از جمله تابستانی، بهاره، بوت‌ها و … باعث می‌شود با کمبود جا مواجه شوید، پس بهترین سبک جاکفشی برای جداسازی و چیدمان این کفش ها مدل سه تکه است. این نوع محصول ارتفاع کمتری دارد و می توان از فضای روی آنها هم بهره کافی را ببرید. این مدل جا را می‌توان با توجه به اندازه محیط خانه از هم جدا، و قسمت‌های مختلف آن را در اتاق یا راهروها قرار داد.

 جاکفشی دیواری

از جدیدترین مدل‌ها جاکفشی دیواری می‌باشد که از فضای روی دیوار بهترین بهره را می‌برد. بیشتر این جاکفشی ها آینه‌دار بوده و به صورت چند تکه نصب می‌گردند. البته ابعاد و اندازه این جاکفشی‌ها تا حد زیادی قابل تغییر بوده و می‌توان با توجه به تعداد کفش و فضای مورد نیاز آن‌ها را قفسه بندی کرد.

مدل جاکفشی و جالباسی

از دیگر نمونه‌هایی که بسیار مورد پسند عموم مردم قرار می‌گیرد مدل جاکفشی و جالباسی است، که در واقع انتخاب آن‌ها یک تیر با چند نشان است. این مدل به طور معمول به صورت توکار استفاده می‌گردد. این نوع جاکفشی ها فضای زیادی داشته و می‌توان با توجه به انتخاب مدل و رنگ آن‌ها، آراستگی را در ورودی منزل ایجاد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو