نقشه باگوا bagua چیست؟ و در فنگ شویی چه تاثیری دارد؟

نقشه باگوا bagua چیست؟ و در فنگ شویی چه تاثیری دارد؟
یکی از پرکاربردترین و با اهمیت‌ترین ابزار‌ها در فنگ شویی، باگوا bagua می‌باشد. در واقع نقشه انرژی فنگ شویی، باگوا است. با چیدمان خانه‌تان بر اساس این نقشه در هر قسمت انرژی و حس مخصوص آن را به جریان می‌اندازید تا تمرکزتان بر روی آن شکل خاص از زندگیتان مورد توجه قرار گیرد. به کمک این ابزار و بر اساس قوانین فنگ شویی می‌توانید خانه، محل کار و محیط مورد نظرتان را به 9 قسمت تقسیم کنید. حال این 9 بخش که موضوعات مهم زندگیتان مثل سلامتی، عشق و ثروت را مورد هدف قرار می‌دهند به عنصر خاصی ارتباط دارند. اما شاید کنجکاو باشید اطلاعات بیشتری از اینکه نقشه باگوا bagua چیست؟ و در فنگ شویی چه تاثیری دارد؟ کسب کنید. گروه معماری داخلی آریامون؛ برای داشتن اطلاعاتی دقیق تر از این مبحث مهم و پرکاربرد، شما را به ادامه ی خواندن این مطلب مفید و معتبر دعوت می‌نماید.

تعریف باگوا

از اصلی‌ترین ابزار فنگ شویی نقشه باگوا است که با کمک نمادها و نشانه‌‌ها سعی دارد وضعیت تحرک انرژی در خانه را نشان دهد و رابطه شما را با محل زندگی‌تان توسعه ببخشد. در کشور چین کلمه باگوا bagua به معنای هشت جهت است، فنگ شویی با این نقشه یک جهت مرکز زمین است که دارای هشت ضلع و ناحیه می‌باشد و در مجموع نه قسمت مربوط به وضع حیاتی زندگی است.

مربع لوشو Lo Shu Square و نقشه باگوا

نقشه باگوا bagua چیست؟ و در فنگ شویی چه تاثیری دارد؟

باگوآ یا پاکوآ

در فلسفه شرقی تائو باگوا یا پاکوآ به معنای هشت گوا، که شامل یک طرح یکسان هشت عضو می‌باشد. هر یک از این هشت نماد درون طرح باگوا جای می‌گیرند. این عناصر در فلسفه و آموزش‌های تای چی نیز مباحث مهم و پایه ای به شمار می‌روند. هر یک از این هشت قسمت، یک نماد سه خطی مخصوص به خودش را داراست که این سه خط به دو شکل خط ممتد و خط منقطع رسم می‌شوند. خط شکسته بیانگر یین yin و خط ممتد نماد یانگ yang است. این نمادهای سه خطی بر اساس بسیاری از علوم باستانی چینی به حساب می‌آیند.

نحوه استفاده از نقشه باگوا

اگر میخواهید برای منزل و محل کار یا هر فضای دیگری از نقشه فنگ شویی بهره گیرید این سه مرحله ساده به شما کمک می‌کند:

  • مرحله ۱:

ابتدا بر روی یک کاغذ نقشه کلی خانه تان را همراه با تمام اتاق‌ها، راهروها، پذیرایی و…را ترسیم کنید. این نکته را حتما در نظر داشته باشید که درب ورودی، باید مطابق با خط پایین نقشه شما قرار گیرد زیرا انرژی از آنجا وارد خانه می‌شود. جهت یابی در فنگ شویی برای کشیدن نقشه خانه به این صورت انجام می‌شود.

  • مرحله ۲:

در این مرحله با توجه به طول و عرض نقشه آن را به سه بخش مساوی تقسیم کنید. حال مانند نقشه باگوا خطوط را متصل به هم کنید تا منزلتان به نه بخش تقسیم شود. این مرحله را با یک رنگ خودکار متفاوت انجام دهید تا واضح دیده شود.

  • مرحله ۳:

در مرحله آخر عنصر، جهت، موضوع و رنگ را بر روی نقشه تان لحاظ کنید.

نقشه باگوا bagua چیست؟ و در فنگ شویی چه تاثیری دارد؟

نقشه باگوا در فنگ شویی

هنگامی که خانه یا محل کار خود را در نواحی باگوا تقسیم کرده اید، می‌توانید این مکان را به منظور تاثیر انرژی خاص برای هر محیط، آراسته کرده و به آن اضافه کنید. به این کار فنگ شویی نقشه ساختمان نیز می‌گویند. حال بهتر است بدانید که عناصر و جهت‌های فنگ شویی با توجه به عدد کوا (عدد شانس) در فنگ شویی و محاسبه این عدد، مشخص می‌شود.

 

 

برای مطالعه ی دیگر مطالب آموزشی گروه معماری داخلی آریامون، اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو