کاربرد میز کنسول Console در دکوراسیون منزل

کاربرد میز کنسول Console در دکوراسیون منزل

میز پیش آینه یا کنسول Console میز دکوری شیک و با شکوهی است که ریشه‌ی فرانسوی دارد و در سده‌‌های 1500 تا 1600 میلادی در اروپا شکل گرفت این میز جز جدایی ناپذیر چیدمان قصرهای اعیانی بود. آینه ها ابتدا در کنار پایه ولی بعدها به بالای میز انتقال پیدا کردند. در گذشته از این میز برای حفظ مدارک مهمی مثل سند، شناسنامه‌ها و پول نقد استفاده می‌شد. در واقع جای گاو صندوق را در خانه‌ها پر کرده بود. اما امروزه کاربرد میز کنسول Console در دکوراسیون منزل شکل دیگری به خود گرفته است. به طور مثال از روی این میز برای دکوری‌های تزیینی مانند: قاب عکس، شمعدان، ظروف پذیرایی و… نیز استفاده می‌شود.‌ گروه معماری داخلی آریامون؛ برای داشتن اطلاعاتی دقیق تر از این محصول مهم و پرکاربرد، شما را به ادامه ی خواندن این مطلب مفید و معتبر دعوت می‌نماید.

کاربرد میز کنسول Console در دکوراسیون منزل

از مهم‌ترین نقش‌ میزهای کنسول در طراحی داخلی، برقراری قرینه سازی در محیط و ایجاد تناسب در دیزاینDesign بود. با گذشت زمان نقش میز کنسول کاربردی‌تر شد و المان‌ها و اکسسوری‌هایaccessory جدیدی در چیدمان‌های مرتبط با آن اضافه شد. هر فردی می‌تواند با توجه به سلیقه و علایق خود نوع دکوراسیون که شامل سبک و انتخاب فرم‌ها و رنگ‌های مورد علاقه‌اش در زمینه‌ی چیدمان می‌شود را تعیین کند. میز کنسول می‌تواند به دلیل اندازه کوچک و طراحی مناسب، فضای منزل را بزرگتر نشان دهد. این میز پرکاربرد فضای کمی را اشغال می‌کند اما می‌تواند مقدار زیادی از وسایل خرده و ریزه را در خود جای دهد.
کاربرد میز کنسول Console در دکوراسیون منزل

انواع میز کنسول

  • کلاسیک
  • مدرن
  • استیل
  • اسپرت

کاربرد میز کنسول در اتاق نشیمن

میز کنسول یکی از قطعات دکوراسیون است که می‌تواند در اتاق نشیمن، پذیرایی و ناهارخوری به کار رود. اگر فضای اتاق نشیمن شما بزرگ است می‌توانید برای زیباتر شدن دکوراسیون داخلی منزل خود از میز کنسول استفاده کنید میز کنسول معمولاً به عنوان فضای ذخیره‌سازی اضافی برای وسایل خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به سبک دکوراسیون اتاق نشیمن، میز کنسول می‌تواند به عنوان یک دکوراسیون جذاب و منحصربفرد برای این فضا باشد.

چیدمان مناسب برای میز کنسول

برای چیدمان مناسب میز کنسول خود، می‌توانید از انواع طرح‌ها و سبک‌های مختلف استفاده کنید. بسته به سلیقه‌ی خود و سبکی که برای چیدمان منزل انتخاب کرده اید می‌توانید انواع کنسول را متناسب با مبلمان کلاسیک، و یا سایر سبک‌های مبلمان خود انتخاب کنید و سلیقه‌ی بینظیر خود را در بخشیدن فضایی زیبا و منحصربفرد از طریق تزیین آن به کار بگیرید. در طراحی دکوراسیون داخلی، قوانین چیدمانِ میز کنسول، قرار دادن یک میز کنسول در بخشی از خانه کار دشواری نیست. فقط کافی است از خلاقیت خود بهره ببرید. اما در همه حال، باید به این نکات توجه داشته باشید: دیزاین کنسول باید هماهنگ با سبک خانه شما باشد. برای دیزاین میز کنسول به دیوار پشت کنسول دقت کنید اگر طرحی داره یا از کاغذ دیواری شلوغ استفاده شده، از ساعت، آینه یا تابلوهای شلوغ برای دکورش استفاده نکنید.

کاربرد میز کنسول Console در دکوراسیون منزل

جنس میز کنسول

  • چوبی
  • برنزی
  • سنگی
  • رزینی
  • نقره‌ای 
  • مسی

اندازه میز کنسول

اندازه میز کنسول با توجه به مکانی که می‌خواهید آن را قرار دهید، باید به اندازه کافی کوچک باشد تا فضای زیادی را اشغال نکند و به همین دلیل باید به اندازه محیط موجود در خانه‌تان باشد. ولی به طور معمول ارتفاع میز کنسول بین ۶۵ تا ۹۰ سانتی‌مترcentimeter است و طول آن نیز بین 130 تا 180 سانتی‌مترcentimeter متغیر است.

برای مطالعه ی دیگر مطالب آموزشی گروه معماری داخلی آریامون، اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو