تاثیرات اصول فنگ شویی در محیط آشپزخانه

تاثیرات اصول فنگ شویی در محیط آشپزخانه

فنگ‌ شویی ترکیبی از علم و هنر است. شما می‌توانید با استفاده از روش‌های فنگ شویی در آشپزخانه از نیروهای موجود در طبیعت استفاده کنید و آن را در مسیر ایجاد یک زندگی مرفه و آرامش‌ بخش، به‌ کار ببرید. فنگ شویی در طراحی اشپزخانه ممکن است به بهبود جریان انرژی و حتی رفع بعضی از مشکلات روحی و روانی ساکنین خانه کمک کند. بسته به نوع اشپزخانه، فنگ شویی ممکن است به طراحی دکوراسیون داخل اشپزخانه کمک کند. به عنوان مثال، چیدمان مناسب لوازم منزل، رنگ‌های استفاده‌ شده، استفاده از برخی لوازم خاص مانند گلدان و آینه و یا محل قرار گیری آن‌ها ممکن است به سلامت روح و جسم کمک کند. گروه معماری داخلی آریامون؛ برای داشتن اطلاعاتی دقیق‌تر از تاثیرات اصول فنگ شویی در محیط آشپزخانه، شما را به ادامه‌ی خواندن این مطلب مفید و معتبر دعوت می‌نماید.

طراحی آشپزخانه بستگی به نوع فضای داخلی و نیازهای فرد دارد. شما، باید به مواردی مانند نور پردازی، چیدمان لوازم، انتخاب رنگ‌های مناسب و … توجه کنید. همچنین، باید مواردی مانند انتخاب کف‌ پوش، دیوار پوش، سقف و … هم دقت لازم را به کار ببرید.

رنگ‌های مناسب برای فضا

رنگ‌ مناسب برای فضاهای داخل خانه بستگی به نوع فضای داخلی و نیازهای کاربر دارد. به طور کلی، رنگ‌های سفید، خاکستری، آبی، سبز، قهوه‌ای و قرمز برای فضاهای داخل خانه مناسب هستند. همچنین، رنگ‌های تیره مانند مشکی و قهوه‌ای تیره ممکن است به فضا احساس تاریکی بدهد.

تاثیرات اصول فنگ شویی در محیط آشپزخانه

بله، روشنایی در فنگ شویی آشپزخانه بسیار مهم است. روشنایی باعث افزایش انرژی و رفع بی حوصلگی و کسالت می‌شود. بهتر است آشپزخانه در قسمتی رو به پنجره باشد، که نور طبیعی خورشید به آن بتابد. همچنین، نور پردازی مناسب، از افسردگی و خستگی در محیطی که هستید، جلوگیری می‌کند.

 دورانداختن ظروف شکسته 

شاید برایتان جالب باشد بدانید در اصول فنگ شویی، به هیچ عنوان نباید ظروف و وسایل شکسته را نگه دارید. ظروف شکسته مثل لیوان و بشقاب، با خود بدشانسی به‌ همراه خواهد داشت. اگر وسایل شکسته‌‌ای دارید که برایتان خاطره‌ انگیز است و می‌خواهید آن را داشته باشید، بهتر است ابتدا به فکر تعمیر آن باشید.، داشتن کلکسیونی collectible از ظروف شکسته، انرژی‌های مثبت موجود در خانه را در هم می‌شکند.

استفاده از نمک برای شست‌ و شو 

در فنگ شویی آشپزخانه از ترکیب آب و نمک برای شست‌ و شو و جذب انرژی‌های منفی استفاده می‌شود. نمک به‌ عنوان یک کریستال، قدرت تمیز کنندگی و جذب نیروهای منفی و راکد را داشته که به‌‌ همین‌ منظور در فنگ شویی آشپزخانه از آن برای تمیزکردن محیط استفاده می‌کنند. شما می‌توانید برای تمیزکردن سینک یا شیرآلات، از محلول آب و نمک استفاده کنید.

تاثیرات اصول فنگ شویی در محیط آشپزخانه

آینه در فنگ شویی 

سعی کنید در آشپزخانه خود از آینه استفاده کنید. بهتر است آینه در بالای اجاق گاز و پایین‌تر از هود، به دیوار نصب شود. وجود آینه در پشت اجاق گاز باعث انعکاس گرما و شعلۀ آتش می‌شود. همان‌ طور که قبل‌تر هم به آن اشاره کردیم، اجاق گاز در فنگ شویی آشپزخانه نشانه ثروت است.

نظافت 

فنگ شویی وسایل با شلوغی‌‌های آشپزخانه، مغایرت دارد. بر همین اساس، توصیه می‌کنیم میز آشپزخانه، پیشخوان، کابینت‌ها و کشوها را مرتب کنید و تمیز نگه دارید. وسایلی را که مورد نیازتان نیست از خانه خارج کنید. برای فنگ شویی آشپزخانه، تعداد افراد خانواده را در نظر بگیرید و سپس وسایل موجود در آشپزخانه را بررسی کنید.کثیفی و آلودگی در محیط آشپزخانه، موجب انتشار انرژی منفی می‌شود؛ لذا در فنگ شویی آشپزخانه باید همیشه پاکیزگی و نظافت را در اولویت زندگی خود قرار دهید.

برای مطالعه ی دیگر مطالب آموزشی گروه معماری داخلی آریامون، اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو