مربع لوشو (Lo Shu Square) در فنگ شویی و تاثیر آن در طراحی داخلی

مربع لوشو (Lo Shu Square) در فنگ شویی و تاثیر آن در طراحی داخلی
مربع لوشو Lo Shu Square نوعی مربع جادویی سه در سه است. در مربع لوشو هر محیطی را اعم از خانه، کلاس، دفتر کار و … را به 9 قسمت تقسیم، و به هربخش این مربع یک عدد تعلق می‌گیرد. شاید برایتان جالب باشد که شما از هر طرف این اعداد را جمع کنید نتیجه آن 15 به دست می‌آید. عنصرها توی این مربع به ترتیب خاصی تقسیم شده‌اند. یعنی هر قسمت از آن محیط ارتباط با یک بخش از ویژگی‌های زندگیمان دارد. فنگ شویی فلسفه‌ای در کشور چین است به معنای باد و آب که برای پیدا کردن دیزاین Design مناسب و چیدمان درست وسایل در ساختمان های تجاری، مسکونی، و … استفاده می‌شود تا بهترین تاثیر بر موفقیت، نشاط و سلامتی را داشته باشد. استفاده از قوانین طراحی داخلی و چیدمان بر این اساس می‌تواند فضایی را برای ما به وجود آورد که علاوه بر محیط دلنشین از آرامش روحی و جسمی برخوردار شویم و از مربع لوشو Lo Shu Square در فنگ شویی و تاثیر آن در طراحی داخلی خانه خود استفاده، و همیشه مملو از انرژی باشیم. گروه معماری داخلی آریامون؛ برای داشتن اطلاعاتی دقیق تر از این مبحث مهم و پرکاربرد، شما را به ادامه ی خواندن این مطلب مفید و معتبر دعوت می‌نماید.
مربع لوشو (Lo Shu Square) در فنگ شویی و تاثیر آن در طراحی داخلی

روش های استفاده از مربع لوشو Lo Shu Square

نقشه مکان مورد نظرتان را تهیه کنید. شمال و جنوب آن مکان را با دقت بر روی نقشه مشخص کنید. حال مربع لوشو را بر روی نقشه قرار دهید. در ادامه محل هر خانه در مکان مورد نظر ما بدست می‌آید. حتما دقت کنید که خانه شماره نه مطابق بر جنوب و خانه شماره یک بر شمال باشد. 5 عنصر آتش، خاک، آب، فلز و چوب باهم رابطه سازگاری، تخریب گر یا مهار کننده را دارند.

  • خانه 1 = شغل و روابط کاری
  • خانه 2 = روابط زناشوئی و شریک ها
  • خانه 3 = فامیل و اقوام
  • خانه 4 = ثروت و دارائی
  • خانه 5 = سلامتی (محل تجمع انرژی چی)
  • خانه 6 = کمک ویاری
  • خانه 7 = فرزندان و خلاقیت
  • خانه 8 = دانش و علم
  • خانه 9 = شهرت و موفقیت
  • خانه شماره 1 ( شغل و روابط كاری)

خانه شماره 1 در شمال مربع لوشو است و عنصر آن آب است. از قرار دادن عنصر خاک و اجسام ساخته شده از خاک، مثل ظروف سفالی،‌ سرامیک كه رنگ عنصر خاک است باید دوری كرد. عنصر فلز در اثر حرارت به آب تبدیل و باعث تقویت عنصر آب می‌شود. این را در نظر داشته باشید که نباید عنصر چوب مانند: درختان و اجسام چوبی در این قسمت قرار گیرد. برای تقویت عنصر آب باید از اجسام فلزی، و اجسام دارای رنگ سفید و نقره ای استفاده شود. برای تاثیر در محیط هم می‌توانید اجسامی كه تشکیل شده از عنصر آب، مانند: آكواریوم، تصاویر منظره آب و یا اجسام آبی رنگ استفاده نمایید.
  • خانه شماره 2 ( روابط زناشوئی و شریک ها )

شماره دو در جنوب غربی مربع لوشو جای گذاری شده است. عنصر این بخش خاک است. از قرار دادن گیاهان و یا درختچه هایی که از عنصر چوب هستند پرهیز کنید زیرا داخل خاک ریشه می‌دوانند و آن‌ها را نابود می‌کنند. همچنین عنصر فلز از خاک به وجود می‌آید و حضورش در این مکان باعث ضعیف شدن می‌شود. برای تقویت از آتش، شمع و همچنین قرار دادن وسایلی كه دارای عنصر خاک هستند مانند كریستال و ظروف سفالی می‌توانید استفاده كنید. به هیچ عنوان از عنصر آب استفاده نکنید زیرا باعث ایجاد احساس سرد مزاجی و كاهش میل جنسی دو طرف می‌شود.
  • خانه شماره 3 ( فامیل و اقوام )

خانه شماره سه در شرق مربع لوشو می‌باشد. عنصر این قسمت چوب است. به هیچ عنوان از عنصر فلز و اجسام فلزی استفاده نکنید. همچنین عنصر آتش هم در این بخش نتیجه عکس دارد پس، از قرار دادن وسایلی كه در آنها عنصر آتش به كار رفته مانند شومینه، شمع پرهیز كنید. برای اثر گذاری در این بخش می‌توانید از گیاهان، وسایل چوبی و همچنین از عنصر آب مانند: آب نما ویا تصاویر منظره آب استفاده كنید. 

  • خانه شماره 4 ( ثروت و دارائی )

این خانه در جنوب شرق مربع لوشو واقع شده است. عنصر مربوط به این خانه هم چوب است. همانطور که در مطلب بالا توضیح دادیم فلز و عنصر آتش باعث نابودی چوب می شود از قرار دادن این عناصر و اجسام ساخته شده از آنها در این قسمت باید دوری کرد. عنصر آب باعث تقویت چوب می شود. استفاده از این ماده، و همچنین اجسام آبی رنگ به تقویت این بخش كمک می‌كند.
مربع لوشو (Lo Shu Square) در فنگ شویی و تاثیر آن در طراحی داخلی
  • خانه شماره 5 ( سلامتی )

مرکز مربع لوشو شماره 5 است. عنصر این خانه خاک و محل تجمع انرژی (چی) است. وجود عنصر چوب و فلز در این محل اثر مخربی دارد. از قرار دادن این عناصر در این محل خودداری کنید. برای تقویت این مکان می‌توانید از عنصر آتش و خاک مانند: شمع، شومینه و اجسام قرمز و زرد رنگ بهره گیرید.
  • خانه شماره 6 ( کمک و یاری)

شماره 6 در شمال غرب مربع لوشو است. عنصر این قسمت فلز است و عنصر آتش روی آن اثر تخریبی و عنصر آب روی آن اثر تحلیل برندگی دارد زیرا آتش،‌ فلز را نابود، و از آب برای مقاومت فلز استفاده می‌كند و هنگامیکه که فلز حرارت ببیند به آب تبدیل می‌شود. برای اثر بخشی در شمال غرب می‌توانید از عنصر فلز، مانند وسائل برقی و وسایلی به رنگ سفید و نقره‌ای استفاده كنید. همچنین استفاده از عنصر خاک‌ در این محیط تاثیر بسزایی دارد.
  • خانه شماره 7 ( فرزندان و خلاقیت )

غرب مربع لوشو خانه شماره 7 می‌با‌شد. عنصر این خانه هم فلز است. تخریب و تقویت این خانه مانند خانه شماره 6 است.
  • خانه شماره 8 ( دانش و علم )

خانه شماره 8 هم در شمال شرق مربع است. عنصر این قسمت هم مانند شماره 2 و 5 خاک است. و همان‌طور که  توضیح دادیم عنصر چوب و فلز بر خاک اثر تخریبی دارد. استفاده از عنصر آتش و خود عنصر خاک سبب تقویت انرژی خاک می‌شود.
  • خانه شماره 9 ( شهرت و موفقیت )

آخرین شماره خانه در جنوب مربع لوشو جای گرفته و عنصر آن آتش است. عنصر آب در این بخش باعث تخریب انرژی آتش می‌شود. پس از قرار دادن آكواریوم و وسایل آبی رنگ در این بخش پرهیز كنید. برای تقویت انرژی از بخاری، شمع و‌ تصویر منظره آتش و همچنین از عنصر چوب به خاطر شعله‌ور شدن آتش استفاده کنید.

برای مطالعه ی دیگر مطالب آموزشی گروه معماری داخلی آریامون، اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو