رویکرد استفاده از آینه کنسول در دیزاین داخلی

رویکرد استفاده از آینه کنسول در دیزاین داخلی

شاید تصور کنید که آینه و کنسول Console جزء لوازم کاربردی در خانه نیستند؛ اما بهترین انتخاب برای پر‌ کردن بخشی از فضای خالی منزلتان، آینه و میز کنسول است. امروزه انواع متعددی از آن‌ها در طرح‌ها و جنس‌‌‌های مختلف در بازار وجود دارد که می‌توانید در راهرو، پذیرایی، اتاق نشیمن، و حتی اتاق خوابتان استفاده کنید. این اِلمان بی‌نظیر را به دکوراسیون اضافه و آن را تبدیل به نقطه کانونی در پذیرایی و یا اتاق نشیمن نمایید. ممکن است در هنگام خرید این محصول جذاب دچار تردید شوید و تصمیم‌گیری برایتان سخت شود اما نکات مهمی در رویکرد استفاده از آینه کنسول در دیزاین داخلی وجود دارد که می‌تواند انتخاب را برای شما راحت کند. گروه معماری داخلی آریامون؛ برای داشتن اطلاعاتی دقیق تر از این محصول مهم و پرکاربرد، شما را به ادامه ی خواندن این مطلب مفید و معتبر دعوت می‌نماید.

نکات مهم در چیدمان آینه کنسول در دکوراسیون

این محصول به تنهایی می‌تواند تغییری خاص و ویژه در طراحی دکوراسیون داخلی ایجاد کند، اما برای بهتر شدن چیدمان قبل از هر چیز از لوازم تزئینی و اکسسوری‌هایی accessory برای روی آن استفاده کنید که به‌ خوبی با فضای دکوراسیون و شکل و طرح کنسول تناسب داشته باشد. برای این کار می‌توانید از گلدان‌ و یا مجسمه‌هایی که در طرح و رنگ شبیه به هم باشند استفاده کنید. همچنین برای دیوارهای پشت آینه کنسول تابلو‌هایی را در نظر بگیرید که کاملا با هم سازگاری داشته باشند تا هارمونی یکدستی را به نمایش بگذارد.

رویکرد استفاده از آینه کنسول در دیزاین داخلی

انواع جنس ساخت آینه و میز کنسولی

  • فلزی
  • آینه
  • چوب
  • ام دی اف
  • استیل
  •  شیشه

هرکدام از این جنس‌ها دارای دوام و ویژگی‌های خاص هستند. آینه کنسول Console چوبی در کنار مقاوم بودن این حسن را به همراه دارد که به خوبی با انواع دکورها قابل استفاده است. اما آینه کنسولی که از جنس شیشه باشد با اینکه جلوه و زیبایی خاصی دارد اما به مراقبت و تمیز کردن نیاز دارد. پس با درنظر گرفتن این نکات به‌راحتی می‌توانید بر اساس رنگ غالب در خانه، نوع دیزاین Design و علاقه‌های خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

کدام مناسب تر است؟ آینه کنسول بزرگ یا کوچک؟

این موضوع کاملا به سبک طراحی و سلیقه شما در چیدمان منزلتان بستگی دارد. به این نکته توجه داشته باشید که بر اساس ابعاد محیط، آینه مورد نظرتان را انتخاب نمایید. به عنوان مثال آینه میز دیواری برای راهرویی که باریک است و  نیاز به تغییر دکور دارد، گزینه مناسب‌تری می‌باشد. از طرفی دیگر اگر متراژ خانه‌ی شما کوچک است، بهتر است از وسایلی استفاده کنید که فضای کمتری اشغال می‌کنند؛ و یا اگر خانه ای با متراژ بزرگتر دارید به راحتی می‌توانید آینه کنسول مناسب با فضای خانه‌‌تان انتخاب کنید. 

انواع آینه کنسول بر اساس جنس و طرح

آینه کنسول دیواری

این نمونه تفاوت ظاهری زیادی با انواع معمولی دارد و همانطور که از اسمش پیداست به صورت دیواری نصب می‌شود. بنابراین باعث میشود فضای کمتری اشغال کند. طراحی خاص این آینه، آن را تبدیل به گزینه‌ای منحصر به فرد در عین حال مدرن می‌کند. البته از این سبک در فضاهای بزرگ نیز می‌توان استفاده کرد و نمای بصری زیبایی در طراحی داخلی ایجاد کرد.

آینه کنسول های کلاسیک

حکاکی‌های سنتی، خطوط درهم‌ پیچیده و خراطی از سبک های کلاسیک به شمار می‌روند. به طور معمول در ساخت آینه کنسول‌های کلاسیک، از جنس‌های چوبی و برنزی و همچنین رنگ‌ بندی آن در بیشتر موارد، از رنگ‌های برزنی و طلایی استفاده می‌شود تا هماهنگی بیشتری در دکور و طراحی سنتی داشته باشد.

 آینه کنسول های مدرن

اگر خانه‌ تان با سبک مدرن دیزاین شده باید از میزی استفاده کنید که با فضای دکوراسیون شما هماهنگی داشته باشد، پس بهترین گزینه پیش رویتان این است که آینه کنسول هایی که از جنس ام دی اف و یا هایلوکس ساخته می‌شوند انتخاب کنید. همچنین این کنسول‌ها در رنگ‌های متفاوتی مانند مشکی، سفید،کرم، یا طرح چوب شناخته می‌شوند تا تصمیم گیری را برای شما راحت کند.

آینه کنسول چوبی، خاص و منحصر به فرد

انواع مختلف آینه کنسول چوبی نیز در سبک مدرن و کلاسیک تولید می‌شوند. استفاده از جنس فلز در کنار آن، هارمونی و طراحی متفاوتی به محصول می‌دهد تا در بخش‌های مختلف قابل استفاده باشد. چوب همیشه کاربردی و همراه با حسی از طبیعت است که زیبایی و سادگی منحصر به فردی را به چیدمان خانه منتقل می‌کند.

آینه کنسول برنزی، خاص و جذاب

اگر در طراحی دیزاین خود شکوه و درخشندگی را می‌پسندید این مدل از میز به همراه آینه گزینه خوبی در دکور کلاسیک و سنتی محسوب می‌شود. همچنین دوام و مقاوت بسیار بالا در این جنس محصول کمک می‌کند که عمر طولانی داشته باشد. نکته مهم اینکه برخورداری از نورپردازی مناسب طبیعی و حتی مصنوعی در محیط، به‌خوبی می‌تواند زیبایی میز برنزی را افزایش دهد. البته رعایت این نکته برای تمامی آینه کنسول‌هایی که متریال فلز دارند، اهمیت پیدا می‌کند تا نمای بهتری از خود به نمایش بگذارند.

برای مطالعه ی دیگر مطالب آموزشی گروه معماری داخلی آریامون، اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو