قوانین سیزده گانه ی فنگ شویی

قوانین سیزده گانه ی فنگ شوییقوانین سیزده گانه ی فنگ شوییقوانین سیزده گانه ی فنگ شوییقوانین سیزده گانه ی فنگ شویی

با توجه به شناخت فنگ شویی در مقاله ی گذشته، حال نوبت شناخت بیشتر مبانی و مقررات فنگ شویی می رسد. در این مقاله قصد داریم برای آشنایی بهتر با قوانین فنگ شویی Feng Shui به این سئوال مهم پاسخ دهیم که قوانین سیزده گانه ی فنگ شویی چیست؟ و تاثیر آن در دکوراسیون داخلی و سبک زندگی را مورد بررسی قرار دهیم. گروه معماری داخلی آریامون؛ برای داشتن اطلاعاتی دقیق تر از این محصول مهم و پرکاربرد، شما را به ادامه ی خواندن این مطلب مفید و معتبر دعوت می نماید.

قوانین سیزده گانه ی فنگ شویی Feng Shui

اولین قانون Feng Shui: جای خودتو پیدا کن!

بر اساس تفکر فنگ شویی Feng Shui و فلسفه ی چین باستان، هر فرد نیازمند یک پناهگاه و یک محل و مکان خصوصی و دارای مالکیت شخصی جهت برقراری آرامش است. تقریبا این حس از کودکی در ماست و علاقمند به ساخت یک خانه ی شخصی با هر وسیله ی ابتدایی بوده و هستیم.

دومین قانون Feng Shui: بهترین جای خونه مال توست!

با توجه به آموزه های فنگ شویی Feng Shui دنج ترین قسمت خانه که تعلق خاطر بیشتری برای شما ایجاد می کند، بهترین گزینه برای انتخاب است. در حقیقت فنگ شویی این مکان را برای شما به صورت یک معبد، مکانی مقدس و پناهگاهی آرامش بخش در نظر می گیرد.

سومین قانون Feng Shui: استشمام هوای تازه طبیعی!

یکی از قوانین فنگ شویی Feng Shui استفاده هر روز از هوای تازه طبیعی در خانه است. در فرهنگ چین باستان و فنگ شویی Feng Shui می بایست روزانه هوای اتاق یا محیط تهویه شود و هوای تازه جایگزین هوای ساکن و راکد گردد. هوای تازه، انرژی‌های منفی شبانگاه رو به بیرون از فضای خونه هدایت نموده و فضای زندگی را سرشار از حس زندگی می نماید.

چهارمین قانون Feng Shui: طبیعت باید توی خونتون جاری باشه!

در فرهنگ و تفکر فنگ شویی Feng Shui طبیعت و مظاهر طبیعی برای شما بهترین گزینه است که بتوانید ارتباط خود را با جهان پیرامون و هستی بیکران حفظ نمایید. و از انرژی ناب و بی‌نظیرش، آرامش را به وجود خود انتقال دهید. از این رو استفاده از گیاهان و گلدان ها یا حتی تصاویر این طبیعی و مناظر بسیار کاربرد دارد.

پنجمین قانون Feng Shui: آرمش مطلق هنگام غذا خوردن و آشامیدن!

با توجه به آموزه های فنگ شویی Feng Shui، غذا خوردن کاری مقدس مقدس و نوعی عبادت است هست. مهربانی و ادب و آرامش حین خوردن و آشامیدن هر وعده ی غذایی امری ضروری غیر قابل تغییر است. درین فرهنگ هرگز نباید غذا را در زمان عجله یا حین انجام کاری تناول کرد زیرا موجب به هم خوردن آرامش درون و انتقال انرژی منفی به درون بدن است. از این رو زیباترین طراحی ها، سفره آرایی ها و رنگ ها را باید هنگام صرف غذا و نوشیدن بکار برد.

ششمین قانون Feng Shui: نمادها روح آرامش خونه است!

استفاده از نمادهای فنگ شویی Feng Shui، در دکوراسیون منزل یکی از مهم ترین قوانین فنگ شویی به شمار می رود. در حقیقت این نمادها، آرامش و انرژی مثبت رو به فضای خانه و محیط و در نهایت به روح و روان شما انتقال می دهد.

برخی از نمادهای فنگ شویی Feng Shui:

  • آب
  • آیینه
  • شیشه‌های رنگی
  • سفال
  • گیاهان
  • سنگ‌های کریستال و…

بیشتر بدانیم: آشنایی با نمادهای فنگ شویی Feng Shui

هفتمین قانون Feng Shui: هرگز جلوی تنفس دیوارها را نگیرید!

در فنگ شویی Feng Shui دیوارها جز اصلی یک خانه یا محیط به شمار می روند. در واقع حس تنفس یک موجود زنده را به خانه و محیط القاء می نمایند. از این رو حداقل دیوار آویز و تابلو و قاب عکس را می بایست به دیوار زد. البته دقت شود دیوارهای بدن قاب و خالی نیز تاثیر بدی بر روی روح و فضای انرژی بخش اتاق، خانه و محیط را داراست.

هشتمین قانون Feng Shui: وسایل ریز و درشت دکوری را با نظم بچینید!

فنگ شویی Feng Shui به طور کلی با هر نوع بی نظمی و عدم تعادل مخالف است. در میان وسایل دکوری و کاربردی هر محیط و خانه نظم موجب دریافت انرژی کامل و مثبت می شود. گاه با مرتب نمودن کتابخانه، بوفه و ویترین‌؛ انرژی‌های مثبت در خانه به جریان درآمده و موجب دریافت مقادیر بالایی از شانس و قدرت گردد.

نهمین قانون Feng Shui: روی صداهای پنهان خانه احاطه داشته باشید!

بنا بر اصول فلسفه ی فنگ شویی Feng Shui، اصوات و صداها در بیشتر اوقات مزاحم ورود انرژی‌های مثبت به خانه و محیط می شوند. برخی صداهای پنهان موجب سلب آرامش و دریافت انرژی منفی می گردند. صداهایی مانند: جیرجیر لولاها، قیژقیژ درب‌ها، ناله ی باد در پنجره های خراب و…

دهمین قانون Feng Shui: لباس هایتان را همیشه مرتب آویزان کنید!

قوانین فنگ شویی Feng Shui همراه بر مرتب بودن و نظافت اشیاء و وسایل تاکید دارد. یکی از مهمترین وسایل شخصی، لباس ها هستند که در واقع پوشش تن و روح به حساب می آیند. 

یازدهمین قانون Feng Shui:  از بین بردن انرژی‌های منفی!

بی نظمی، کثیفی و شلخته گی عامل اصلی دریافت انرژه های منفی در فنگ شویی Feng Shui به شمار می رود. با مرتب کردن وسایل و شستن و نظافت اشیاء پیرامون از ورود و سکونت انرژی های منفی در خانه و محیط جلوگیری نمایید.

دوازدهمین قانون Feng Shui: تغییر دکوراسیون و کاربری اتاق ها به صورت دوره ای!

فشنگ شویی Feng Shui با یکجا ماندن و ایستایی طولانی مدت بسیار مخالف است. در این نوع تفکر باور بر این استوار است که تنوع و تکثر کاربری در دور های متعدد موجب ایجاد انرزی جدید و دمیدن روح جدید در خانه می گردد. به عنوان مثال تغییر اتاق خواب، تغییر طراحی داخلی و دکوراسیون یک پذیرایی و….

سیزدهمین قانون Feng Shui: اتاق خواب را هرگز شلوغ نکنید!

از گذشته تاکنون در فرهنگ چین و فنگ شویی Feng Shui هر اتاق دارای کابری خاص و دکوراسیون منحصر بفرد بوده است. به عنوان مثال اتاق‌خواب محل استراحت و آرامش است و نیازی به حضور وسایلی غیر مرتبط چون تلویزیون، رادیو، گرامافون، سیستم صوتی، مبلمان و تردمیل و… نیست.

برای مطالعه ی ادامه ی این مطلب و دیگر مطالب آموزشی گروه معماری داخلی آریامون، اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو