هفت روش برای دکوراسیون اتاق خواب مدرن

هفت روش برای دکوراسیون اتاق خواب مدرنهفت روش برای دکوراسیون اتاق خواب مدرنهفت روش برای دکوراسیون اتاق خواب مدرنهفت روش برای دکوراسیون اتاق خواب مدرنهفت روش برای دکوراسیون اتاق خواب مدرن

یکی از مهمترین بخش های هر خانه اتاق خواب است. بی شک دکوراسیون داخلی این اتاق می بایست در خدمت آرامش این فضا و القای حس استراحت و خواب طراحی و دیزاین گردد. در این مقاله قصد داریم برای آشنایی بهتر با سلسله مباحث دکوراسیون اتاق ها، هفت روش برای دکوراسیون اتاق خواب مدرن و تاثیر آن در دکوراسیون داخلی را مورد بررسی قرار دهیم. گروه معماری داخلی آریامون؛ برای داشتن اطلاعاتی دقیق تر از این محصول مهم و پرکاربرد، شما را به ادامه ی خواندن این مطلب مفید و معتبر دعوت می نماید.

هفت روش برای دکوراسیون اتاق خواب مدرن

اتاق خواب یکی از قسمتهای مهم خانه است و امن ترین بخش یک خانه به حساب می‌آید. به همین خاطر دکوراسیون و چیدمان آن اهمیت زیادی پیدا می‌کند. با طراحی یک دکوراسیون و دیزاین اصولی می‌توان اتاق خواب را به گوشه دنجی برای استراحت، مطالعه، تماشای فیلم و …تبدیل کرد.

اولین روش: استفاده از فرش

فرش یکی از مهمترین وسایل و وجوه طراحی داخلی است. و به محیط روح و بُعد می دهد. فرش ها به طور معمول می توانند حس امنیت اتاق خواب شما را بیشتر کنند. برای مثال در زمستان که محیط و کف اتاق ها سرد و عاری از گرما می شود وجود یک فرش مناسب، می تواند گرمابخش باشد.

در هنگام انتخاب فرش، یکی از این موارد مهم اندازه اتاق و تختخواب است، اندازه فرش باید به گونه‌ای باشد که زیر تخت و قسمتی از اطراف آن را بپوشاند.

دومین روش: استفاده از آباژور و ریسه نور در دکوراسیون اتاق خواب

استفاده از آباژور و نور غیر سقفی نور یکی از عناصر اصلی در طراحی و دیزاین اتاق خواب است. نورپردازی اصولی می­‌تواند فضای اتاق خواب شما را سرشار از آرامش کند. طراحی دکوراسیون اتاق خواب پنجره دار به نورپردازی کمتری نیاز دارد و نورها بیشتر جهت مطالعه در شب طراحی می‌شود.

سومین روش: استفاده از صندلی

سعی کنید همیشه در اناق خوابتان یک نیمکت در پایین تخت خود داشته باشید تا دکوراسیون این اتاق را به بهترین نحو تکمیل کند. 

چهارمین روش: استفاده از بالش پر

بهتر است روی تختخواب خود از چند بالش پَر استفاده کنید و آنها را با سلیقه ی خود در رنگهای متفاوت چیدمان نمایید. تا جذابیت بیشتری پیدا کنند. دکوراسیون اتاق خواب باید حس گرمی و لطافت را به همراه بیاورد. پالش­‌های پر علاوه بر جذابیت بصری، این حس گرما و لطافت را به شما القا می­‌کند.

پنجمین روش: انتخاب رنگ ملایم در دکوراسیون اتاق خواب

فراموش نشود، برای رنگ دیوارهای اتاق خواب از یک پالت رنگی ملایم استفاده کنید تا دست شما را برای انتخاب وسایل اتاق و رنگ آنها باز بگذارند. رنگ هایی مثل سفید، آبی، خاکستری و… میتوانند جز انتخابات شما باشند. بهترین رنگ اتاق خواب مدرن معمولا از رنگ‌های طوسی، کرم و سفید انتخاب می شود.

ششمین روش: استفاده از پرده های لوکس

استفاده از پرده‌های بلند و ضخیم پرده ها حس امنیت و آرامش را به اتاق می بخشد. پرده اتاق خواب یک هارمونی با رنگ دیوارها و وسایل شما بوجود می‌آورد. اگر تمایل دارید دکوراسیون اتاق خواب شما لوکس به نظر آید بهتر است از پرده‌­های بلند استفاده کنید. پرده‌های دولایه نور اتاق را در طول روز کنترل می کند. لایه رویی پرده­‌ها را از جنس کتان یا مخمل، و لایه دوم از جنس تور بانتخاب کنید. این کار باعث می‌شود هنگام استراحت میزان نور ورودی از پنجره ها را کنترل کنید.

هفتمین روش: استفاده از پرده تاج تخت چیدمان اتاق خواب

پرده های بالای تاج تخت به لوکس بودن فضای اتاق شما کمک می کند و یک دیزاین شاهانه را برای شما به ارمغان می آورد. تاج تخت نشان از لوکس و کلاسیک بودن سبک دکوراسیون اتاق خواب شما دارد.

برای مطالعه ی ادامه ی این مطلب و دیگر مطالب آموزشی گروه معماری داخلی آریامون، اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو