نکات طلایی در طراحی دکوراسیون اتاق مطالعه

نکات طلایی در طراحی دکوراسیون اتاق مطالعه

روانشناسان دریافته اند که محیط یک فرد می تواند تاثیر قابل توجهی بر کیفیت زمان مطالعه او داشته باشد. به طور خاص، حفظ اطلاعات و بهره‌وری کار زمانی افزایش می‌یابد که بچه‌ها در فضایی راحت، آشنا و کمترین حواس‌پرتی ممکن را مطالعه کنند.یک فضای مطالعه اختصاصی در خانه را می توان برای ایجاد چنین فضایی برای فرزندان شما سفارشی کرد. Organized Interiors در ایجاد فضاهای اداری زیبا در خانه تخصص دارد. همان عناصری را که ما در طراحی فضای اداری خانه بزرگسالان پیاده می‌کنیم، می‌توان در طراحی فضای مطالعه برای کودکان نیز به کار برد. گروه معماری داخلی آریامون؛ برای داشتن اطلاعاتی دقیق‌تر از نکات طلایی در طراحی دکوراسیون اتاق مطالعه، شما را به ادامه‌ی خواندن این مطلب مفید و معتبر دعوت می‌نماید.

نکات طلایی در طراحی دکوراسیون اتاق مطالعه

شما می‌توانید با تبدیل یکی از اتاق‌های اضافی منزلتان به یک فضای مطالعاتی این فرصت را داشته باشید که سطح مطالعه، تمرکز و یادگیری خود را بالا ببرید. البته به طور طبیعی تمام افراد قشر جامعه این امکان را ندارند که یک اتاق مطالعه جدا در منزل خود ایجاد کنند. در این صورت می‌توانید برای ایجاد یک فضای مطالعاتی از زیر زمین یا، کنج خانه با استفاده از پاراوان یا هر فضای مناسب دیگه‌ای که در نظر دارید بهره ببرید. حتما در انتخاب اتاق مطالعه دقت کنید به طور مثال اتاقی که کنار ‌آشپزخانه یا پذیرایی هست را انتخاب نکنید سر و صدای آن تمرکز شما را از بین می‌برد. این نکته را در نظر داشته باشید که یک فضای آرام، مطالعه پربارتری خواهد بود.

نکات طلایی در طراحی دکوراسیون اتاق مطالعه

ویژگی‌های ضروری در طراحی فضای مطالعه

برای زیبایی بخشیدن به اتاق مطالعه از رنگ یا کاغذ دیواری استفاده کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که، رنگ‌های گرم را جهت تمرکز و روحیه برای اتاق به کار ببرید. همچنین شما می‌توانید از آیتم‌های دیگه برای طراحی و دیزاین اتاق خود بهره ببرید به عنوان مثال از یک فرش دلخواه برای پوشش کف استفاده کنید، نورپردازی هم مورد بسیار با اهمیتی به حساب می‌آید یک اتاق تاریک شما را کسل و خواب آلود می‌کند و به دلیل تقلای چشم برای بهتر دیدن به سرعت از فضا خسته می‌شوید. وقتی طراحی دکوراسیون یک اتاق بر اساس سلیقه شما و ایده های طراحی اتاق مطالعه اجرا می شود به شما حسی سرشار از آرامش می بخشد که می تواند خلاقیت و تمرکز شما را تقویت نماید.

ارتفاع میز مطالعه

ارتفاع سطح میز مطالعه شما باید کمی بالا باشد تا به راحتی بتوانید بنشینید و کمر شما در وضعیت درست قرار گیرد. اگر ارتفاع میز و صندلی شما استاندارد باشد شما دیگر شانه های خود را به جلو خم نمی کنید و یا پاهایتان از سطح زمین فاصله نخواهند داشت. صندلی که انتخاب می کنید باید راحت بوده و با ارتفاع میز مورد نظر همخوانی داشته باشد.

ایده‌های طراحی و دیزاین اتاق مطالعه

  1. استفاده از تابلوهای انگیزشی
  2. قرار دادن میز تحریر کتابخانه دار
  3. استفاده از پارتیشن برای تفکیک فضا
  4. قرار دادن میز کانتر پیشنهادی جسورانه
  5. قرار دادن قفسه‌های دیواری مدرن و شیک
  6. استفاده از رنگ تخته سیاه برای قسمتی از دیوار
  7. استفاده از سبک مونوکروم برای آرامش و تمرکز بیشتر

اتاق مطالعه باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

مکانی که برای مطالعه انتخاب کردید باید تاثیر مثبت بر ذهن و کیفیت مطالعه شما بگذارد. اتاقی که شما را برای مطالعه ترغیب می‌کند باید مکانی باشد که به راحتی بتوان در آن تمرکز کرد. این بدان معنی نیست که به طور مطلق سکوت در آن حکم فرما باشد، بلکه باید آرامش بخش بوده و با شخصیت شما سازگاری داشته باشد. اگر شما تعداد زیادی کتاب در فضای اتاق مطالعه دارید، باید از قفسه کتاب سفارشی استفاده کنید. در این صورت این قفسه کتاب بزرگ کل سطح دیوار اتاق شما را در بر می گیرد و منبع اصلی برای ذخیره سازی در اتاق شما خواهد بود.

برای مطالعه ی دیگر مطالب آموزشی گروه معماری داخلی آریامون، اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو