طراحی و دیزاین اتاق کار در منزل

طراحی و دیزاین اتاق کار در منزل

در طول سالیان دراز سبک‌های زندگی دست خوش تغییرات زیادی شده است امروزه برخی از شغل‌ها و فعالیت‌ها در منزل به صورت دور کاری انجام می‌شود پس اگر شرایط کاری شما جوری می‌باشد که در خانه مشغول به کار هستید احتیاج به یک فضا و در صورت امکان یکی از اتاق‌های اضافی منزتان را تبدیل به اتاق کار و، طراحی و دیزاین انجام دهید. در غیر این صورت، با تعیین محل مناسب در گوشه‌ای از منزلتان مثل استفاده از پاراوان‌ها paravan، کنج‌های خانه و زیر پله‌ها بهره ببرید. طراحی و دیزاین اتاق کار در منزل بسیار حائز اهمیت است. گروه معماری داخلی آریامون؛ برای داشتن اطلاعاتی دقیق‌تر از این مبحث مهم و پرکاربرد، شما را به ادامه‌ی خواندن این مطلب مفید و معتبر دعوت می‌نماید.

طراحی و دیزاین اتاق کار در منزل

برای طراحی اتاق کار از هدف هایتان شروع کنید. اگر شما باید به صورت روتین در اتاق خود مشغول به کار باشید پس رعایت یه سری از نکات به شما کمک می‌کند که حسی متفاوت و تمرکز قوی داشته باشید. اتاق کار باید فضایی آرام و جذاب باشد تا هم انگیزه‌ای برای انجام کار در شما ایجاد کند و هم آرامش و تمرکز کافی برای انجام کار در آن وجود داشته باشد. اتاقی را برای کار در نظر بگیرید که از فضای پر سروصدای خانه دور باشد و کمترین مزاحمت برایتان ایجاد شود. رفت و آمد افراد خانواده را هم در انتخاب اتاق کار مد نظر قرار دهید. وجود پنجره در اتاق کار می‌تواند در دلباز شدن فضا کمک کند.

طراحی و دیزاین اتاق کار در منزل

مبلمان در طراحی اتاق کار

وجود یک صندلی راحت و استاندارد برای انجام کار از اولین ابزارهای لازم برای طراحی یک اتاق کار است. با توجه به نوع کاری که انجام می‌دهید مناسب‌ترین صندلی را تهیه کنید. ممکن است یک صندلی مناسب برای میز نور طراحی با صندلی که پشت میزکار با لپتاب قرار می‌گیرد متفاوت باشد.

اکسسوری‌هایی برای اتاق کار

با توجه به نوع سبک طراحی داخلی اتاق کارتان می‌توانید از وسایل و عناصر هماهنگ با سبک طراحی را به کار ببرید. برای داشتن آرامش در اتاق کار بهتر است در به کار بردن وسایل تزیینی زیاده روی نکنید چرا که یکی از عوامل موثر در تمرکز شما خلوت بودن محیط اطراف است. برای داشتن فضایی که به شما انگیزه کار بدهد می‌توانید خلاقیت به خرج بدهید، مثلا وجود یک تخته‌سیاه و یا تابلو وایت‌ برد برای نوشتن کارها و برنامه‌های روزانه کاری کمک کننده خواهد بود. درصورتی‌که محدودیت فضایی دارید از چراغ‌های پایه‌داری استفاده کنید که توسط گیره به میز وصل می‌شوند و یا قابلیت نصب بر روی دیوار را دارند. توجه داشته باشید که شدت نور لامپ را مناسب با ابعاد میز و ارتفاع چراغ از میز انتخاب نمایید.

نور در طراحی اتاق کار در منزل

از نظر سلامت روحی و جسمی، وجود نور کافی و با شدت و رنگ و جهت مناسب در اتاق کار ضروری است. در نتیجه این اصل را فراموش نکنید. سعی کنید در طول روز از نور طبیعی بهره کافی را ببرید. از پرده‌هایی استفاده کنید که به راحتی جمع و پهن شوند تا بتوانید در زمان‌های پر نور و کم نور، میزان ورود نور خورشید را کنترل کنید. از روشنایی‌های مناسب برای شب استفاده کنید تا چشمان شما آسیب کمتری ببینند.

طراحی و دیزاین اتاق کار در منزل

گیاهان در طراحی اتاق کار در منزل

اگر نور کافی در اتاق کار داشته باشید، گیاهان آپارتمانی می توانند جذابیت و دلبازی اتاق کار شما را تکمیل کنند در اینصورت کمتر دچار خستگی و کسالت ناشی از کار زیاد می‌شوید. گیاهان تصفیه کننده هوا می‌توانند به تمیزتر شدن هوای اتاق کارتان کمک کنند.گیاهان با رنگ سبزی که دارند و همچنین خاصیت تصفیه کنندگی، باعث سرحالی و نشاط شما خواهند شد.

میز کار

قبل از خرید متراژ اتاق را در نظر بگیرید. اگر اتاق شما کوچک است و فضای محدودی دارید از میزهای تاشو استفاده کنید. همچنین مدل‌های جدیدی از میزها موجود است که به کتابخانه یا تخت خواب متصل هستند. تا در صورتی که نیاز ندارید جمع کنید. انتخاب مکان مناسب برای میز تحریر احتیاج به زاویه دقیق دارد. به طور مثال اگر کنار پنجره میز را قرار بدهید نوری که می‌تابد چشمتان را اذیت می‌کند. پس میز خود را در جای مناسبی از اتاق قرار دهید تا هنگام کار یا مطالعه مشکلی نداشته باشید. اندازه‌های سطح میز و فضایی قرار گیری وسایل مورد نظر از مواردی است که بیشترین اهمیت را دارند.

قفسه پوشه‌ها

در صورت نیاز به آرشیو پرونده‌ها در منزل، بهترین گزینه در فضاهای کوچک، استفاده از دیوار است. با نصب طبقات دیواری در بالا و اطراف میز علاوه بر استفاده بهینه از فضا، دسترسی به پرونده‌ها را راحت‌تر خواهید کرد.

برای مطالعه ی دیگر مطالب آموزشی گروه معماری داخلی آریامون، اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو